tisdag 16 juni 2009

Slut på terminen

Just nu är vi mitt emellan två vävkurser. Alldeles efter midsommar sätter sommarkursen i Vävning i gång och i mars går ännu vävcirkel: "Väv en trasmatta" med UllaCarin Lundh. Den finns det platser kvar på, anmäl dig vettja! För att det inte skall bli totalt stiltje här tänkte jag visa er lite bilder från ett mycket trevlig studiebesök hos textilkonstnären Petra Westermark för ett par veckor sedan. Det var en av vävcirklarna som var vänlig nog att bjuda med sig mig



Petra Westermark delar sina arbetsdagar i två; halva dagen väver hon sina bildvävar och halva dagen ägnar hon åt stora, unika tygtryck. Hon och hennes man, konstnären Claes Jurander har en gemensam utställning i sommar. Besök den nära Gryts Kyrka, Stjärnhov i Sörmland - "Konst i Gryt". På den sidan kan du också läsa lite mer om Petra Westermarks konstnärsskap. Med lite tur såg du hennes utställning på Waldermarsudde 2004.






Efter besöket hos Petra Westermark väntade ett besök på Hantverksstallet samt lunch. Helt klar en härlig sommarutflykt, trots det riktigt dåliga vädret.

Tusen tack för en trevlig dag!

Alldeles nu i dagarna går höstens program till tryckeriet. Jag är riktigt mallig måste jag säga! Några av höstens nyheter är Täljning med Lina Envall, Textilverkstad under höstlovet, Fusing med Irina Lindquist och Pappersklipp (med mig).

En sak till! Det är två datum jag vill att ni skriver upp! Lördagen före första advent öppnar vi en Julverkstad på Skogsbo - eller två rättare sagt - och helgen före det, den 22 november slår vi upp portarna för ett Öppet hus på Skogsbo. Varmt välkomna såklart. I augusti kommer det tryckta programmet ut.

Trevlig midsommar!

1 kommentar:

  1. Vilken fantastisk vacker textilkonst! Den stora väven med björkstammarna är helt otrolig. Den får någon gärna köpa till mig när jag fyller jämt nästa gång, dvs om 3 år... :-)
    Jag följer gärna med vid nästa studiebesök!

    SvaraRadera